logo AUX
×
praca zdalna i mobilna
rozwiązania dla małych firm

Tworzone z i pasją
Super alternatywa, gdy nie masz aplikacji dla swojego biznesu

Kiedy zmiany na zewnątrz firmy zachodzą szybciej niż w jej wnętrzu, zbliża się jej koniec ☠
Jack Welch - General Electric.

Strona główna · Bez APKI · Aplikacja na telefon, czy potrzebna?

Aplikacja na telefon, czy potrzebna?

2 minuty czytania, dodany 17.09.2024r
Aplikacje zainstalowane na smartfonie
Mamy smartfony i mamy w nich aplikacje... różne aplikacje, co raz więcej aplikacji. Apka w telefonie dostarcza wielu użytecznych funkcji. Większość z tych funkcji to: informacje o produktach, koszyk zakupów, promocje, zniżki, rabaty. Jednak niektóre mają inne funkcje, o których nie wiemy a ich dostawca też nie zawsze chce abyśmy je łatwo zauważyli.
Ponadto, jest ryzyko, że w wyniku błędu, aplikacja może stać się ona "bramą" do naszego telefonu dla różnych nieciekawych ludzi , a to już całkowicie przestaje być dobrym scenariuszem.

Apka w telefonie - wyzwania dla właściciela-dostawcy

Kolejna sprawą, bycie właścicielem aplikacji na telefon wiąże się z wieloma nowymi obowiązkami, które dla większości osób prowadzących mały biznes są nie do spełnienia.
Dalej apka w telefonie musi być ... stale aktualizowana, a nawet w miarę często. To jest kolejny problem, zderzenie z technologią.
No i temat, może tabu, ale to o co chodzi najczęściej czyli pieniądze. No cóż wydanie i aktualizowanie klasycznej "apki" na telefon to koszty: niewielkie dla dużej firmy ale spore dla małej, w zasadzie ekonomicznie nie uzasadnione.

Czy jest alternatywa a może nie jest potrzebna apka w telefonie?

To dobre pytanie, czy potrzebujemy alternatywy? A może apka w telefonie nie jest nam w ogóle potrzebna? To musimy rozważyć we własnym już zakresie.
Zanim odpowiemy na powyższe pytania, warto przypomnieć jakie korzyści daje wydanie i utrzymanie aplikacji na telefon.
✅ obecna w systemie przypomina, że jesteś
✅ dostarcza informacji o tym co oferujesz swoim klientom
✅ informuje o promocjach, nowościach i rabatach to główny powód ich instalowania w telefonie przez użytkowników
✅ może być źródłem informacji o Twojej firmie, co w zależności od biznesu może mieć znaczenie np. godziny otwarcia, lokalizacje, czasowe zamknięcia, informacje o utrudnieniu z dojazdem
O minusach napisze innym razem.

komunikacja

Zwykła rozmowa telefoniczna czy mail już dawno przestały wystarczać. Masowy mail w trybie tekstowym czy telefonowanie na zimno jest passe. Nowe lub unowocześnione formy kontaktu zdecydowanie bardziej przyciągają uwagę użytkowników. Jednak potrzeba tak niewiele aby dobry i sprawdzony telefon wrócił do łask, a mail zachęcał do przeczytania.

marketing

Większość firm działających lokalnie prowadzi aktywne działania pro sprzedażowe, rzadko marketingowe. Wskutek czego mają duże szanse na rozminięcie się ich oferty lub sposobu działania z oczekiwaniami klientów. Zastosowanie naprawdę prostych rozwiązań ogranicza istotnie ten problem.

organizacja

Nowe i małe firmy rzadko prowadzą działania poprawiające organizację gdyż mają inne priorytety. Paradoksalnie błędy organizacyjne w początkowym etapie działalności zazwyczaj poważnie blokują długotrwały i płynny rozwój firmy na dalszym jej etapie. Warto od początku przenieść kluczowe działania do internetu.