logo AUX
×
praca zdalna i mobilna
rozwiązania dla małych firm

Tworzone z i pasją
Super alternatywa, gdy nie masz aplikacji dla swojego biznesu

TELEKONFERENCJE to zapomniane złoto. Wykorzystaj je do konsultacji, ustaleń i koordynacji. Zaoszczędzisz dużo czasu i pieniędzy.

Strona główna · Bez APKI · Aplikacja na telefon, czy potrzebna?

Aplikacja na telefon, czy potrzebna?

2 minuty czytania, dodany 17.09.2024r
Aplikacje zainstalowane na smartfonie
Mamy smartfony i mamy w nich aplikacje... różne aplikacje, co raz więcej aplikacji. Aplikacje dostarczają oprócz funkcji, które są dla nas znane, zazwyczaj: informacje o produktach, koszyk zakupów, promocje, zniżki, rabaty; niekiedy mają inne funkcji o których nie wiemy a ich dostawca też nie zawsze chce abyśmy je zbyt łatwo zauważyli.
Ponadto, jest ryzyko, że w wyniku błędu aplikacja może stać się "bramą" do naszego telefonu dla różnych nieciekawych ludzi , a to już całkowicie przestaje być dobrym scenariuszem.

Trudności dla właściciela apki

Kolejna sprawą, bycie właścicielem aplikacji na telefon wiąże się z wieloma nowymi obowiązkami, które dla większości osób prowadzących mały biznes są nie do spełnienia.
Dalej aby aplikacja miała sens, trzeba ją co jakiś czas ... aktualizować, a nawet w miarę często. To jest kolejny problem, zderzenie z technologią.
No i temat, może tabu ale to o co chodzi najczęściej czyli pieniądze. No cóż wydanie i aktualizowanie klasycznej "apki" na telefon to koszty: niewielkie dla dużej firmy ale spore dla małej, w zasadzie ekonomicznie nie uzasadnione.

Czy jest alternatywa a może nie jest potrzebna?

To dobre pytanie, czy potrzebujemy alternatywy? A może "apka" na telefon nie jest nam w ogóle potrzebna? To musimy rozważyć we własnym już zakresie.
Zanim odpowiemy na powyższe pytania, warto przypomnieć jakie korzyści daje wydanie i utrzymanie aplikacji na telefon.
✅ obecna w systemie przypomina, że jesteś
✅ dostarcza informacji o tym co oferujesz swoim klientom
✅ informuje o promocjach, nowościach i rabatach to główny powód ich instalowania w telefonie przez użytkowników
✅ może być źródłem informacji o Twojej firmie, co w zależności od biznesu może mieć znaczenie np. godziny otwarcia, lokalizacje, czasowe zamknięcia, informacje o utrudnieniu z dojazdem
O minusach napisze innym razem.

komunikacja

Zwykła rozmowa telefoniczna czy mail już dawno przestały wystarczać. Masowy mail w trybie tekstowym czy telefonowanie na zimno jest passe. Nowe lub unowocześnione formy kontaktu zdecydowanie bardziej przyciągają uwagę użytkowników. Jednak potrzeba tak niewiele aby dobry i sprawdzony telefon wrócił do łask, a mail zachęcał do przeczytania.

marketing

Większość firm działających lokalnie prowadzi aktywne działania pro sprzedażowe, rzadko marketingowe. Wskutek czego mają duże szanse na rozminięcie się ich oferty lub sposobu działania z oczekiwaniami klientów. Zastosowanie naprawdę prostych rozwiązań ogranicza istotnie ten problem.

organizacja

Nowe i małe firmy rzadko prowadzą działania poprawiające organizację gdyż mają inne priorytety. Paradoksalnie błędy organizacyjne w początkowym etapie działalności zazwyczaj poważnie blokują długotrwały i płynny rozwój firmy na dalszym jej etapie. Warto od początku przenieść kluczowe działania do internetu.