logo AUX
×
praca zdalna i mobilna
rozwiązania dla małych firm

Tworzone z i pasją
System wsparcia sprzedaży

✋ WeekPlan to gotowy plan tygodnia do prowadzenia Twojego biznesu. Zaplanuj działania, spotkania, sprawy. Panuj nad swoim czasem.
Kontroluj swój czas i priorytety..

Strona główna · sprzedaż

Kiedy kontakt staje się okazją sprzedaży?

2 min. czytania
Okazja sprzedaży to jeszcze nie sprzedaż
Nie każda otrzymana wizytówka, dane kontaktowe, czy zapytanie o produkt jest okazją sprzedaży. Dane potencjalnych klientów mogą pochodzić z wielu źródeł: działań marketingowych, wydarzeń sieciowych, poleceń, z firmowej strony www, social mediów, itd.. Jednak to są nadal tylko dane a nie okazje sprzedaży.
Gdy dział sprzedaży otrzyma dane potencjalnego klienta rozpoczyna się dopiero odkrywanie jego potrzeb i sprawdzanie możliwości ich zaspokojenia przez firmę. Pierwszą aktywnością po uzyskaniu tego typu danych jest zebranie podstawowych informacji o kontakcie i wykonanie pierwszego połączenia telefonicznego (lub nawiązanie innej formy kontaktu np. e-mail).

Czytaj dalej

Jak oszacować ostateczną wartość posiadanych szans sprzedaży?

Przyszła wartość sprzedaży zawsze jest niewiadomą. Przykładowo: prowadzimy rozmowy z 20 potencjalnymi klientami. Łączna wartość oferowanych usług wynosi 100.000zł. A jaka będzie faktyczna sprzedaż? Statystyki podają 30% czyli 30.000zł. Najczęściej tak właśnie postępujemy, tak liczymy - ponieważ ... tak jest łatwo.
Jednak jest to błędne założenie. Błędne bo nie ma informacji kiedy nastąpi sprzedaż: w tym tygodniu, w tym miesiącu a może za 2 lata?! Błędne, bo bezrefleksyjnie akceptujemy stratę lwiej części sprzedaży (w tym przykładzie > 200%). Błędne, bo niczego się nie uczymy, nie wyciągamy wniosków, bo nieodwracalnie tracimy pieniądze. Po prostu błędne.

Czytaj dalej

Emocje w sprzedaży, a może taktyka etapów?

Sprzedaż, nawet dla profesjonalistów jest zajęciem stresującym. W znacznej mierze wynika to z faktu, że na sprzedaż patrzymy całościowo: sprzedam/nie sprzedam. Takie spojrzenie w wielu aspektach jest słuszne, jednak w trakcie procesu sprzedaży jest dużym obciążeniem.
!

Sprzedaż należy podzielić na mniejsze jednostki zadaniowe.
Następnie, zadania te trzeba realizować po kolei.

O wiele łatwiej jest sprzedawać, gdy sprzedaż rozpisujemy sobie na etapy, etapy na zadania, zadania na punkty (jeżeli trzeba).

Czytaj dalej

<< Pierwsza < poprzednia [1 / 2] następna > Ostatnia >>

komunikacja

Zwykła rozmowa telefoniczna czy mail już dawno przestały wystarczać. Masowy mail w trybie tekstowym czy telefonowanie na zimno jest passe. Nowe lub unowocześnione formy kontaktu zdecydowanie bardziej przyciągają uwagę użytkowników. Jednak potrzeba tak niewiele aby dobry i sprawdzony telefon wrócił do łask, a mail zachęcał do przeczytania.

marketing

Większość firm działających lokalnie prowadzi aktywne działania pro sprzedażowe, rzadko marketingowe. Wskutek czego mają duże szanse na rozminięcie się ich oferty lub sposobu działania z oczekiwaniami klientów. Zastosowanie naprawdę prostych rozwiązań ogranicza istotnie ten problem.

organizacja

Nowe i małe firmy rzadko prowadzą działania poprawiające organizację gdyż mają inne priorytety. Paradoksalnie błędy organizacyjne w początkowym etapie działalności zazwyczaj poważnie blokują długotrwały i płynny rozwój firmy na dalszym jej etapie. Warto od początku przenieść kluczowe działania do internetu.