logo AUX
×
praca zdalna i mobilna
rozwiązania dla małych firm

Tworzone z i pasją

Kiedy zmiany na zewnątrz firmy zachodzą szybciej niż w jej wnętrzu, zbliża się jej koniec ☠
Jack Welch - General Electric.

Strona główna · pod prąd · Email - nie każdy o tym wie

Email - nie każdy o tym wie

Email problem, error error
1,5 minuty czytania Dziś o jednym z najbardziej nielubianych przeze mnie narzędzi komunikacyjnych email-u. Email, to po prostu list elektroniczny ale ... ma niewiele cech listu. Nie jest pisany ręką lecz maszyną, nie na papierze lecz na ekranie, ubogi w ozdoby, emocje, doświadczenia zmysłowe, zimny. Taki po prostu jest e-mail. Ma też swoje zalety: jest szybki, może być krótki lub bardzo długi (z załącznikami), można go przekazać innym bez jego utraty, pozostawia po sobie ślad. Jednak piszę o nim tutaj w kontekście pracy sprzedawcy.

Czego Ci lekarz nie powie o email

E-mail to jedna z najmniej efektywnych form komunikacji. Nie zawsze zdajemy sobie z tego sprawę. Kiedy np. rozmawiamy przez telefon lub osobiście, przekazujemy mniej lub bardziej świadomie dziesiątki niewerbalnych informacji, których obie strony używają, aby w pełni się zrozumieć i co ważne, rozumieją te informacje.
E-mail usuwa te niewerbalne informacje przez co przyczynia się do niewłaściwego zrozumienia wysłanej treści. Wiele osób nie posiada umiejętności precyzyjnego wyrażania swoich myśli za pomocą pisemnej komunikacji. Idąc zaś tropem naszych poszukiwań w prowadzeniu dobrego biznesu agencji ubezpieczeniowej trzeba powiedzieć, że wiadomość e-mail to potencjalna katastrofa obsługi klienta - ostatnia dopuszczalna forma powiedzenia czegoś więcej niż "tak" lub "nie".
!

Zapamiętaj!
Wiadomość e-mail to potencjalna katastrofa w obsłudze klienta.
Dwa razy się zastanów zanim go wyślesz z ważną informacją!

Ale jak już musisz wysłać maila - bo nie ukrywajmy jest to bardzo popularne narzędzie biznesowe. Zatem zanim klikniesz "wyślij", przeczytaj na głos treść e-maila do siebie ale możliwie niewyraźnym i bełkotliwym głosem. Jest spora szansa, że ​​dokładnie tak samo będzie on zrozumiany przez odbiorcę tej wiadomości.

Mam nadzieję, że uzmysłowiłem Ci czym jest mail i że będziesz się nim posługiwać bardziej świadomie, znając jego słabe strony komunikacyjne.

ostatnimi czasy ...

  • VOX - głos klienta
  • Numer zgłoszeniowy
  • Uporządkowany tydzień pracy
  • Krótka ankieta czyli VOX
  • Opis Telekonferencji Standard

  • inspiracje ...

  • komunikacja
  • marketing
  • organizacja
  • pod prąd
  • "Dlaczego robić z nami biznes? - bo rozwiążemy Twój problem lub ... wskażemy rozwiązanie"

    komunikacja

    Zwykła rozmowa telefoniczna czy mail już dawno przestały wystarczać. Masowy mail w trybie tekstowym czy telefonowanie na zimno jest passe. Nowe lub unowocześnione formy kontaktu zdecydowanie bardziej przyciągają uwagę użytkowników. Jednak potrzeba tak niewiele aby dobry i sprawdzony telefon wrócił do łask, a mail zachęcał do przeczytania.

    marketing

    Większość firm działających lokalnie prowadzi aktywne działania pro sprzedażowe, rzadko marketingowe. Wskutek czego mają duże szanse na rozminięcie się ich oferty lub sposobu działania z oczekiwaniami klientów. Zastosowanie naprawdę prostych rozwiązań ogranicza istotnie ten problem.

    organizacja

    Nowe i małe firmy rzadko prowadzą działania poprawiające organizację gdyż mają inne priorytety. Paradoksalnie błędy organizacyjne w początkowym etapie działalności zazwyczaj poważnie blokują długotrwały i płynny rozwój firmy na dalszym jej etapie. Warto od początku przenieść kluczowe działania do internetu.