Nowoczesna firma
2 minuty czytania
Nowoczesna firma - tak chyba każda firma chciałaby być postrzegana. Mam oczywiście na myśli dobrze rozumianą nowoczesność: technika w służbie człowieka.
Można prowadzić biznes korzystając z kalendarza książkowego i w niektórych biznesach oraz małym rozmiarze działalności to wystarcza. Jednak nie każdy ma taki typ biznesu i nie każdy prowadzi mały biznes.
W swojej pracy korzystamy z wielu "wynalazków" technologicznych:
- telefon z opcjami video, sms, telekonferencje, tryb głośnomówiący i wieloma jego funkcjami
- mail z jego funkcjami,
- technologia stron www z bogatą funkcjonalnością a przynajmniej: strona www, formularze, dostęp do banków.; itd.
Nie są to oczywiście wszystkie nowinki technologiczne i nie o to chodzi aby za nimi pędzić. Raczej warto korzystać z użytecznych narzędzi, które są warte swojej ceny lub poświęconego im czasu.
W tym wszystkim niektóre z tych narzędzi są naszą wizytówką (szczególnie przy ostatnich ograniczeniach w przemieszczaniu się): strona www, adres mail, numer telefonu, wszelkiego rodzaju komunikaty słyszane i widziane przez klienta. Są to narzędzia z których korzystamy a skoro już są to dobrze aby przyciągały a nie odstraszały klientów.
Są firmy, które dostrzegają to zjawisko: strony internetowe z nowoczesnym designem, obecność w mediach społecznościowych, e-maile w domenie firmowej, dopracowana i jednolita stylistycznie koncepcja wizualna. Myślę, że jest to nieunikniony kierunek w zakresie technologii.
Nowoczesna firma to znaczy jaka?
Przede wszystkim co to znaczy "nowoczesna"?.
Nowoczesna to znaczy dla mnie: zautomatyzowana, zinformatyzowana i przede wszystkim nadal "z ludzką twarzą". Te trzy komponenty zawsze dadzą przewagę każdej firmie nad pozbawionymi ludzkiej twarzy, bezdusznymi i silnie zideologizowanymi technologicznymi gigantami. Oczywiście zawodowy profesjonalizm to podstawa. Dysponując ograniczonymi zasobami, trzeba wybierać proste rozwiązania. A prostota jest piękna. Lubią ją też klienci.
Co zatem można zrobić? Ujmę we frazę:
skok w nowoczesność, za niewielkie pieniądze, przez co rozumiem zbudowanie wizerunkowego funkcjonowania firmy zgodnie z bieżącymi standardami i trendami rynkowymi.
Twoja firma powinna być postrzegana jako sprawny, nowoczesny podmiot. To jest Twój obowiązek względem klientów i potencjalnych klientów, aby mieli
poczucie bezpieczeństwa i profesjonalizmu.
Klient powinien mieć możliwość łatwego dostępu do Twojej firmy i mam na myśli łatwość i prostotę przekazywania danych a nie Twoją pracę w trybie 24/7/365. Aby to co nie musi być wykonane osobiści było wykonane przez systemy informatyczne.