Wysyłka SMS - jak zaplanować powodzenie akcji
Krótka, konkretna i wartościowa treść? Gotowa!
Wartość dodana dla odbiorcy? Jest!
A jednak, wysyłka SMS nie przynosi oczekiwanych rezultatów?
Przyczyną może być błędne oszacowany czas wysyłki. Podpowiadamy, jak wybrać odpowiedną porę wysłania SMS: dzień, godzinę i częstotliwość kampanii SMS.
Podstawa
Elementarną zasadą (i najczęstszym błędem) jest aby kampania SMS była dostosowana do przekazu a nie przekaz do tej formy informowania.
Nie każde działanie nadaje się do informowanie via SMS!.
Zatem skupiamy się na tym co mamy zrobić i gdy to opracujemy, zastanówmy się czy można o tym poinformować SMS-em, a jeżeli tak - to co należy jeszcze zrobić aby było to możliwie skuteczne. Oczywiście możemy też opracować działania, które od początku do końca bazują na możliwościach jakie daje komunikacja przez SMS i w gruncie rzeczy jest to najlepszy pomysł na udaną kampanię informacyjną.
Złoty środek niestety nie istnieje!
Z pełną świadomością oświadczamy: nie ma złotego środka, który zapewni 100% skuteczność kampanii SMS. Zależy to od wielu czynników, wśród których głównymi są: produkt/usługa/przekaz, cechy grupy odbiorców, oczekiwana reakcja.
Inaczej zbudujemy przekaz, termin wysyłki gdy chcemy:
- zebrać dodatkowe dane/opinię od odbiorcy,
- sprzedać wyrób/usługę stacjonarnie a inaczej gdy internetowo,
- sprzedać w jeden dzień a inaczej w tydzień,
- aby reakcja była szybka a inaczej gdy nie ma pośpiechu,
- wysłać wiadomość do odbiorcy młodego a inaczej starszego,
- aby odbiorca wszedł w rodzaj interakcji a inaczej gdy to nie jest konieczne,
itd ... . Warto mieć te rzeczy przemyślane aby wysyłka SMS przyniosła oczekiwany rezultat.
Co nie da dobrego rezultatu:
- wysłanie SMS-ów w porze dnia, kiedy odbiorca jest bardzo zajęty
- wysłanie wczesnym rankiem lub późnym wieczorem
- wysyłanie w dużej lub zbyt małej odległości czasowej od wydarzenia
- niejasna treść wiadomości, nieczytelny przekaz
- zbyt częste wysyłki - powodują, że wiadomość od nas traci swoją ważność
-
Testy A/B - dobry pomysł
Możesz wywnioskować prawdopodobne zachowanie odbiorców wykonując proste testy porównawcze (test A/B). Polega to na zestawieniu wyników dwóch SMS-ów wysłanych do wybranej próby odbiorczej np. w różnych godzinach, o odmiennej treści, różnymi nagłówkami (za nagłówki u nas nie płacisz) itp.
Testowych wiadomości nie wysyłaj do całej bazy kontaktów! Wybierz dwie mniejsze, lecz podobne grupy. Dla zapewnienia dokładniejszych wyników, test powtarzaj dostosowując warunki wysyłki aż do osiągnięcia satysfakcjonującej efektywności.
Strona docelowa dla wysyłki SMS i inne działania
Biznesowa wysyłka SMS często wiąże się ze zbudowaniem odpowiedniej strony docelowej, pod kątem tej jednej jedynej kampanii (lub grup kampanii).
Można też zaplanować promocję lub stworzenie kodu rabatowego.
To wymaga czasu i zaangażowania członków zespołu.