logo AUX
×
praca zdalna i mobilna
rozwiązania dla małych firm

Tworzone z i pasją
System wsparcia sprzedaży

Kiedy zmiany na zewnątrz firmy zachodzą szybciej niż w jej wnętrzu, zbliża się jej koniec ☠
Jack Welch - General Electric.

Strona główna · sprzedaż · Aktywna sprzedaż - jak poprawić wyniki?

Aktywna sprzedaż - jak poprawić wyniki?

Niezliczona liczba kontaktów i ... mizerny efekt sprzedaży. Zdecydowana większość sprzedawców ma takie doświadczenie zawodowe. Po głowie chodzi myśl, że kontakty były nietrafione jednak zazwyczaj chodzi o coś innego.
Niekiedy sprzedajemy zabierając się za sprzedaż w nieprawidłowy sposób. Najczęstszym błędem jest to że ... chcemy sprzedać, a dokładnie: sprzedać jak najszybciej. To duży błąd.
Kolejną sprawą jest to, że nie traktujemy sprzedaży jako procesu ale jako transakcję, co oznacza, że podświadomie przeznaczamy na nią zbyt mało czasu. A to się mści słabymi wynikami sprzedażowymi.
Przykładów jak nie sprzedawać można by długo mnożyć - ale nie oto chodzi.

Sprzedaż jest procesem

Sprzedaż, szczególnie produktów droższych, bardziej złożonych nie zamyka się w jednej rozmowie, spotkaniu czy standardowej ofercie. Wymaga analizy rzeczywistych potrzeb naszego kontrahenta (bo jeszcze nie klienta). Jest rozłożona w czasie, uzupełniana o dodatkowe informacje, analizy, spotkania, pytania. Dane związane ze sprzedażą należy gromadzić, ale sprzedawca musi prowadzić działania w kierunku rozpoznania czy dostarczany produkt/usługa są w stanie zaspokoić potrzeby potencjalnego klienta bo gdy tego nie zrobi to po pewnym czasie okaże się, że stracił czas (niekiedy dużo czasu) i niczego nie sprzedał.
Nasz System Wsparcia Sprzedaży właśnie ma w tym pomóc. Skupiamy się wyłącznie na procesie sprzedaży oraz analizie procesu sprzedaży. Temu służy lejek sprzedaży i analiza lejka. Tym co pomaga w sprzedaży jest standaryzacja tego procesu.

Sprzedaż można standaryzować

Sprzedaż chociaż jest relacją osób i jest też procesem. Z racji, że sprzedaż jest relacją często u sprzedawców pojawiają się silne (często negatywne) emocje. Bo mają przed sobą z jednej strony parcie na wynik (związane z realizacją planów sprzedaży) a z drugiej konieczność utrzymania relacji (bo bez niej nie ma sprzedaży). To jest trudne i bardzo wyczerpujące doświadczenie. Jednak, jest i dobra wiadomość: sprzedaż jak każdy proces można standaryzować. A od tego już krok, do przejścia z podejścia emocjonalnego do podejścia zadaniowego, które nie niesie już ze sobą takiego ładunku emocjonalnego.

"Jak zjeść słonia? - po plasterku." powiedzenie afrykańskie
Dokładnie taką propozycję zawieramy w naszym projekcie!

komunikacja

Zwykła rozmowa telefoniczna czy mail już dawno przestały wystarczać. Masowy mail w trybie tekstowym czy telefonowanie na zimno jest passe. Nowe lub unowocześnione formy kontaktu zdecydowanie bardziej przyciągają uwagę użytkowników. Jednak potrzeba tak niewiele aby dobry i sprawdzony telefon wrócił do łask, a mail zachęcał do przeczytania.

marketing

Większość firm działających lokalnie prowadzi aktywne działania pro sprzedażowe, rzadko marketingowe. Wskutek czego mają duże szanse na rozminięcie się ich oferty lub sposobu działania z oczekiwaniami klientów. Zastosowanie naprawdę prostych rozwiązań ogranicza istotnie ten problem.

organizacja

Nowe i małe firmy rzadko prowadzą działania poprawiające organizację gdyż mają inne priorytety. Paradoksalnie błędy organizacyjne w początkowym etapie działalności zazwyczaj poważnie blokują długotrwały i płynny rozwój firmy na dalszym jej etapie. Warto od początku przenieść kluczowe działania do internetu.