logo AUX
×
praca zdalna i mobilna
rozwiązania dla małych firm

Tworzone z i pasją
System wsparcia sprzedaży

TELEKONFERENCJE to zapomniane złoto. Wykorzystaj je do konsultacji, ustaleń i koordynacji. Zaoszczędzisz dużo czasu i pieniędzy.

Strona główna · sprzedaż · Emocje w sprzedaży, a może taktyka etapów?

Emocje w sprzedaży, a może taktyka etapów?

Sprzedaż, nawet dla profesjonalistów jest zajęciem stresującym. W znacznej mierze wynika to z faktu, że na sprzedaż patrzymy całościowo: sprzedam/nie sprzedam. Takie spojrzenie w wielu aspektach jest słuszne, jednak w trakcie procesu sprzedaży jest dużym obciążeniem.
!

Sprzedaż należy podzielić na mniejsze jednostki zadaniowe.
Następnie, zadania te trzeba realizować po kolei.

O wiele łatwiej jest sprzedawać, gdy sprzedaż rozpisujemy sobie na etapy, etapy na zadania, zadania na punkty (jeżeli trzeba). Następnie realizujemy poszczególne punkty, zadania, przechodzimy poszczególne etapy. Dobrze, gdy poszczególne elementy procesu sprzedaży mają charakter zadaniowy (przygotować, zrobić, wysłać, spotkać się, odpisać, opisać itp). Na końcu tej ścieżki pojawia się ... sprzedaż. Jednak w trakcie nie myśleliśmy o niej tak intensywnie. Myśleliśmy o realizacji poszczególnych elementów sprzedaży. Dzięki temu uzyskaliśmy konieczne skupienie i uwagę tam gdzie było to potrzebne i wtedy, gdy było to potrzebne.

Realizacja etapów doprowadza do sprzedaży

Tak na prawdę, to nie sprzedaż należy dzielić na etapy lecz zbudować sprzedaż, tworząc najpierw konieczne jej etapy związane z rozpoznaniem potrzeb klienta. Dopiero spełnienie tych etapów (czytaj "potencjalne zaspokojenie potrzeb klienta") doprowadzi nas do "TAK" naszego klienta.
Konstrukcja naszego systemu tak podchodzi do sprzedaży: najpierw określasz etapy sprzedaży, które jeszcze uszczegóławiasz przez wymogi do spełnienia aby przejść na dalszy etap. Sprzedawca uzbrojony w przygotowany wcześniej mechanizm skupia się na jego realizacji i zadaje pytania stosowne do etapu sprzedaży. Daje to zarówno komfort sprzedawcy jak i kupującemu, który otrzymuje pytania stosowne do etapu jego zainteresowania ofertą.

komunikacja

Zwykła rozmowa telefoniczna czy mail już dawno przestały wystarczać. Masowy mail w trybie tekstowym czy telefonowanie na zimno jest passe. Nowe lub unowocześnione formy kontaktu zdecydowanie bardziej przyciągają uwagę użytkowników. Jednak potrzeba tak niewiele aby dobry i sprawdzony telefon wrócił do łask, a mail zachęcał do przeczytania.

marketing

Większość firm działających lokalnie prowadzi aktywne działania pro sprzedażowe, rzadko marketingowe. Wskutek czego mają duże szanse na rozminięcie się ich oferty lub sposobu działania z oczekiwaniami klientów. Zastosowanie naprawdę prostych rozwiązań ogranicza istotnie ten problem.

organizacja

Nowe i małe firmy rzadko prowadzą działania poprawiające organizację gdyż mają inne priorytety. Paradoksalnie błędy organizacyjne w początkowym etapie działalności zazwyczaj poważnie blokują długotrwały i płynny rozwój firmy na dalszym jej etapie. Warto od początku przenieść kluczowe działania do internetu.