logo AUX
×
praca zdalna i mobilna
rozwiązania dla małych firm

Tworzone z i pasją
System wsparcia sprzedaży

✋ WeekPlan to gotowy plan tygodnia do prowadzenia Twojego biznesu. Zaplanuj działania, spotkania, sprawy. Panuj nad swoim czasem.
Kontroluj swój czas i priorytety..

Strona główna · sprzedaż · Jak oszacować ostateczną wartość posiadanych szans sprzedaży?

Jak oszacować ostateczną wartość posiadanych szans sprzedaży?

Przyszła wartość sprzedaży zawsze jest niewiadomą. Przykładowo: prowadzimy rozmowy z 20 potencjalnymi klientami. Łączna wartość oferowanych usług wynosi 100.000zł. A jaka będzie faktyczna sprzedaż? Statystyki podają 30% czyli 30.000zł. Najczęściej tak właśnie postępujemy, tak liczymy - ponieważ ... tak jest łatwo.
Jednak jest to błędne założenie. Błędne bo nie ma informacji kiedy nastąpi sprzedaż: w tym tygodniu, w tym miesiącu a może za 2 lata?! Błędne, bo bezrefleksyjnie akceptujemy stratę lwiej części sprzedaży (w tym przykładzie > 200%). Błędne, bo niczego się nie uczymy, nie wyciągamy wniosków, bo nieodwracalnie tracimy pieniądze. Po prostu błędne.

Co pomoże oszacować wartość sprzedaży?

Nie jest łatwo oszacować wartość posiadanych szans sprzedaży. Nie każdy klient tak samo szybko podejmuje decyzje (są procedury, zwyczaje, harmonogramy, plany...). Różne produkty, mają różny czas sprzedaży. Każdy sprzedawca ma inną osobowość, inną dynamikę procesu sprzedawania. Chociażby te 3 uwarunkowania pokazują jak trudno jest określić czas sprzedaży w firmie. A do tego dochodzą uwarunkowania wewnętrzne i zewnętrzne nie związane z procesem sprzedaży.
!

Nie da się precyzyjnie określić wartości i czasu sprzedaży posiadanych szans. Możne za to dość dokładnie je oszacować na podstawie danych historycznych pochodzących z Twojej Firmy.

Jednak można posiłkując się danymi historycznymi oszacować w miarę przybliżoną jej wartość. Co ważne, będą to dane z naszego przedsiębiorstwa, więc dane dość wiarygodne 🙂.
Dzięki tym danym, może się okazać, że jakiś produkt ma długi proces sprzedaży, któryś z etapów sprzedaży jest niepokojąco długi, jakaś metoda pozyskiwania klientów generuje długi czas sprzedaży itd. Tego typu dane dadzą nam szansę na poprawę jakości sprzedaży 👍 lub przeciwnie dadzą impuls do rezygnacji ze sprzedaży jakiegoś produktu czy formy jego sprzedaży.

Co pomożemy Ci znaleźć?

Prawidłowa ewidencja lejka każdej sprzedaży pozwoli na określenie:
  • ✔️ czasu sprzedaży,
  • ✔️ ile szans kończy się sprzedażą,
  • ✔️ efektywności metod sprzedaży
  • ✔️ efektywności poszczególnych źródeł klientów
  • ✔️ efektywności grup produktów
  • ✔️ na jakim etapie sprzedaży jest największy ubytek szans sprzedaży
Dane te są możliwe do wygenerowania zarówno zbiorczo na poziomie firmy, jak i u poszczególnego sprzedawcy czy też mikrofirmy. Dane te dostępne są w zakładce "analiza"

komunikacja

Zwykła rozmowa telefoniczna czy mail już dawno przestały wystarczać. Masowy mail w trybie tekstowym czy telefonowanie na zimno jest passe. Nowe lub unowocześnione formy kontaktu zdecydowanie bardziej przyciągają uwagę użytkowników. Jednak potrzeba tak niewiele aby dobry i sprawdzony telefon wrócił do łask, a mail zachęcał do przeczytania.

marketing

Większość firm działających lokalnie prowadzi aktywne działania pro sprzedażowe, rzadko marketingowe. Wskutek czego mają duże szanse na rozminięcie się ich oferty lub sposobu działania z oczekiwaniami klientów. Zastosowanie naprawdę prostych rozwiązań ogranicza istotnie ten problem.

organizacja

Nowe i małe firmy rzadko prowadzą działania poprawiające organizację gdyż mają inne priorytety. Paradoksalnie błędy organizacyjne w początkowym etapie działalności zazwyczaj poważnie blokują długotrwały i płynny rozwój firmy na dalszym jej etapie. Warto od początku przenieść kluczowe działania do internetu.