logo AUX
×
praca zdalna i mobilna
rozwiązania dla małych firm

Tworzone z i pasją
Próba dystansu

VOX na bieżąco informuje, jak klienci reagują na Twoje działania 👍. Gdy pojawiają się niskie oceny, możesz podjąć działania zanim będzie za późno.

Strona główna · blog · Jak radzić sobie z zastrzeżeniami klientów

Jak radzić sobie z zastrzeżeniami klientów

1,5 minuty czytania Zastrzeżenia po stronie nabywcy są naturalnym zjawiskiem w relacji klient - sprzedawca. Klienci przez zastrzeżenia, a nawet opór wskazują na przyczyny z powodu których nie chcą w tej chwili kupić produktu/usługi jako takiego lub nie chcą kupić właśnie od Ciebie.
Nieprofesjonalny sprzedawca rozczaruje się, gdy pojawiają się zastrzeżenia, zniechęca się, naciska emocjonalnie, popełnia elementarne błędy sprzedażowe, które w efekcie nie pozwolą mu na zamknięcie transakcji. Wtedy rezygnuje z takiego klienta i szuka kolejnego, któremu może sprzedać swój towar. Jednak może sprzedać tylko wtedy, gdy nie pojawiają się obiekcje po stronie nabywcy.
Nie jest to mądre ani profesjonalne podejście do pracy.

Narzędzia profesjonalnego sprzedawcy

Gdy pomyślę o całym wysiłku związanym z pozyskaniem kontaktu do tej osoby, zabiegami związanymi z umówieniem się na spotkanie, przygotowaniem się do spotkania, czasie poświęconym na samo spotkanie to jest mi po prostu szkoda takiego sprzedawcy. Ponadto trzeba też wspomnieć o innych aspektach związanych z tym spotkaniem: o zaangażowanych zasobach, które sprzedawca i jego firma zainwestowały w zainteresowanie klientów, ich poszukiwanie i organizowanie procesu sprzedaży. To są wszystko koszty, duże koszty zarówno finansowe jak i organizacyjne.
Jednym z zadań profesjonalnego sprzedawcy jest pozyskanie jak najwięcej potencjalnych klientów, którzy rzeczywiście potrzebują produktów w takim zakresie w jakim może on im dostarczyć. Rzeczą naturalną jest, że spotyka się on często z wieloma zastrzeżeniami.
Aby w codziennej pracy radzić sobie z większością tych zastrzeżeń należy (wg mnie) opracować pewną taktykę postępowania z klientem. Gdyż większość "NIE" nie oznacza wcale, że klient nie potrzebuje tego produktu, ale, że czegoś nie rozumie.

komunikacja

Zwykła rozmowa telefoniczna czy mail już dawno przestały wystarczać. Masowy mail w trybie tekstowym czy telefonowanie na zimno jest passe. Nowe lub unowocześnione formy kontaktu zdecydowanie bardziej przyciągają uwagę użytkowników. Jednak potrzeba tak niewiele aby dobry i sprawdzony telefon wrócił do łask, a mail zachęcał do przeczytania.

marketing

Większość firm działających lokalnie prowadzi aktywne działania pro sprzedażowe, rzadko marketingowe. Wskutek czego mają duże szanse na rozminięcie się ich oferty lub sposobu działania z oczekiwaniami klientów. Zastosowanie naprawdę prostych rozwiązań ogranicza istotnie ten problem.

organizacja

Nowe i małe firmy rzadko prowadzą działania poprawiające organizację gdyż mają inne priorytety. Paradoksalnie błędy organizacyjne w początkowym etapie działalności zazwyczaj poważnie blokują długotrwały i płynny rozwój firmy na dalszym jej etapie. Warto od początku przenieść kluczowe działania do internetu.