logo AUX
×
praca zdalna i mobilna
rozwiązania dla małych firm

Tworzone z i pasją
Próba dystansu

Kiedy zmiany na zewnątrz firmy zachodzą szybciej niż w jej wnętrzu, zbliża się jej koniec ☠
Jack Welch - General Electric.

Strona główna · blog · Praca i życie prywatne

Praca i życie prywatne

Kobiera i równowaga
1 minuta czytania Myślę, że bezpowrotnie mijają czasy gdy dla pracownika ważniejsza była firma niż życie prywatne. Jeszcze niektóre korporacje próbują utrzymać ten przestarzały model relacji ale są skazane na porażkę w tym zakresie. Czasy dyktatu pracy bezpowrotnie (mam nadzieję) przeminęły. Wielu dzisiaj dostrzega, że pracownik (przedsiębiorca też 🤠), który ma czas dla siebie, na realizację swoich pasji jest po prostu lepszym, kreatywniejszym i wydajniejszym w pracy zawodowej.

Równowaga to podstawa

Współczesny pracownik to coraz częściej świadoma swoich potrzeb, ograniczeń i możliwości osoba. Dlatego dobry pracownik to taki, który zabiega o utrzymanie właściwych relacji między pracą zawodową a swoim życiem prywatnym. Gdy trzeba jest gotowy zostać dłużej, ale kiedy nie ma nic do zrobienia nie widzi konieczności "siedzenia w pracy" dla samej zasady. I jest to dla zdrowo myślącego człowieka oczywiste 🙂.

Wzrost kompetencji to owoc zaufania

Obserwując rozwijające się małe firmy można zauważyć, że kluczowi pracownicy tych firm mają bardzo duże kompetencje związane z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa. Prawdą też jest, że właśnie tego oni oczekują od właścicieli firmy: oczekują zaufania do ich możliwości, umiejętności, a końcu do nich samych. Wpisuje się to we wzrost samoświadomości pracowników jako kompetentnych profesjonalistów, pragnących stałego podnoszenia swoich kwalifikacji. Bierze się to z zaufania 💚 jakim obdarza właściciel swoich najlepszych pracowników.

komunikacja

Zwykła rozmowa telefoniczna czy mail już dawno przestały wystarczać. Masowy mail w trybie tekstowym czy telefonowanie na zimno jest passe. Nowe lub unowocześnione formy kontaktu zdecydowanie bardziej przyciągają uwagę użytkowników. Jednak potrzeba tak niewiele aby dobry i sprawdzony telefon wrócił do łask, a mail zachęcał do przeczytania.

marketing

Większość firm działających lokalnie prowadzi aktywne działania pro sprzedażowe, rzadko marketingowe. Wskutek czego mają duże szanse na rozminięcie się ich oferty lub sposobu działania z oczekiwaniami klientów. Zastosowanie naprawdę prostych rozwiązań ogranicza istotnie ten problem.

organizacja

Nowe i małe firmy rzadko prowadzą działania poprawiające organizację gdyż mają inne priorytety. Paradoksalnie błędy organizacyjne w początkowym etapie działalności zazwyczaj poważnie blokują długotrwały i płynny rozwój firmy na dalszym jej etapie. Warto od początku przenieść kluczowe działania do internetu.