logo AUX
×
praca zdalna i mobilna
rozwiązania dla małych firm

Tworzone z i pasją
Próba dystansu

VOX na bieżąco informuje, jak klienci reagują na Twoje działania 👍. Gdy pojawiają się niskie oceny, możesz podjąć działania zanim będzie za późno.

Strona główna · blog · Słuchaj aktywnie, nie przerywaj

Słuchaj aktywnie, nie przerywaj

1 minuta czytania Słuchanie jest kluczem do zdobycia serca i umysłu Twoich klientów. Twoim pierwszym celem podczas spotkania/rozmowy z klientem jest pokazanie, że go naprawdę słuchasz. Że, rzeczywiście go rozumiesz, że naprawdę (za)dbasz o jego interes, że pomożesz gdy będzie taka potrzeba.
Nawet jeśli już wiesz, co jest problemem klienta i jak sobie z tym poradzić, nie przerywaj, nie wymądrzaj się, nie wchodź w słowo. Wręcz przeciwnie, używaj aktywnego słuchania: okazuj, że jesteś bardzo zainteresowany tym, co mówi klient, dawaj oznaki, że spróbujesz pomóc.

Aktywne słuchanie

Wysłuchaj do końca, nie przerywaj. Zapytaj czy dobrze rozumiesz jego problem, opisując go swoimi słowami, tak jak go zrozumiałeś. To jest bardzo ważne. Przez tą czynność, potwierdzasz szacunek dla klienta oraz unikasz błędnego niezrozumienia. Nawet jeżeli znasz rozwiązanie, nie śpiesz się z sugerowaniem go klientowi już na początku spotkania/rozmowy. Niekiedy opisanie problemu Twoimi słowami sprawia, że klient dodaje jeszcze istotne elementy swojego opisu. Elementy te niekiedy rzucają całkiem nowe światło na problem.
Może się bowiem okazać, że wcześniejsze rozwiązanie jest nieadekwatne do tego co klient powiedział w dalszej części rozmowy. Czasami powtórzenie opisu sytuacji przez agenta powoduje, że klientom "otwierają się oczy." Dostrzegają kontekst, drugie dno, rzeczy, o których wcześniej nie wiedzieli.
Sprzedaż to sprawa relacji między ludźmi. Twoje zadanie polega m.in. na sygnalizowaniu klientom, że jesteś po ich stronie, że ich rozumiesz, że czujesz się w ich skórze. Nie zrobisz tego przekonująco, jeżeli rzeczywiście tak nie będzie.
Pamiętaj też, że sposób rozwiązania problemu jest ważniejszy niż sam problem - więc zawsze bądź dobrej myśli i zachowuj spokój.

TAGI: sprzedaż, słuchanie, zrozumienie, taktyka, problem, zastrzeżenia, obiekcje, agent, ubezpieczenie

komunikacja

Zwykła rozmowa telefoniczna czy mail już dawno przestały wystarczać. Masowy mail w trybie tekstowym czy telefonowanie na zimno jest passe. Nowe lub unowocześnione formy kontaktu zdecydowanie bardziej przyciągają uwagę użytkowników. Jednak potrzeba tak niewiele aby dobry i sprawdzony telefon wrócił do łask, a mail zachęcał do przeczytania.

marketing

Większość firm działających lokalnie prowadzi aktywne działania pro sprzedażowe, rzadko marketingowe. Wskutek czego mają duże szanse na rozminięcie się ich oferty lub sposobu działania z oczekiwaniami klientów. Zastosowanie naprawdę prostych rozwiązań ogranicza istotnie ten problem.

organizacja

Nowe i małe firmy rzadko prowadzą działania poprawiające organizację gdyż mają inne priorytety. Paradoksalnie błędy organizacyjne w początkowym etapie działalności zazwyczaj poważnie blokują długotrwały i płynny rozwój firmy na dalszym jej etapie. Warto od początku przenieść kluczowe działania do internetu.