logo AUX
×
praca zdalna i mobilna
rozwiązania dla małych firm

Tworzone z i pasją
Próba dystansu

VOX na bieżąco informuje, jak klienci reagują na Twoje działania 👍. Gdy pojawiają się niskie oceny, możesz podjąć działania zanim będzie za późno.

Strona główna · blog · Zaczynasz biznes? - pamiętaj

Zaczynasz biznes? - pamiętaj

Rozważasz prowadzenie małego biznesu, na początek w skali mikro? - pozwól, że podam Ci 4 rzeczy, o których musisz pamiętać. Dotyczy to w szczególności działalności opartej o internet. Prowadzenie e-biznesu wydaje się uwolnieniem od trudów pracy etatowej, pracy stacjonarnej ale ... też ma swoje wady i wymagania.
1. Rozpoczęcie nie jest łatwe. Sam pomysł to za mało. Dobry pomysł to 1%, pozostałe 99% to jego realizacja. Będzie dużo problemów, przeciwności, pracy ... i tak zostanie.
2. Trudno będzie Ci będzie trzymać się planu. Po pierwsze zrób plan, po drugie trzymaj się go. Będąc samemu szefem, wydaje się, że trzymanie się planu (z łatwością jego zmiany) nie będzie trudne. Niestety, też będzie to trudne. A ponadto, będziesz stale zapracowany, przybędzie Ci masa obowiązków, o których nawet nie pomyślałeś. Niejedna noc będzie niedospana ...
3. Niestety, nie będziesz super szefem. Bycie szefem w swojej firmie, szefem w ogóle nie jest łatwe. Popełnisz masę błędów, będziesz musiał/a wziąć odpowiedzialność za wszystko: za działania swoje, dostawców, kooperantów. I nie będzie ani kierownika ani podwładnego, który będzie winny ....
4. Musisz być stale on-line. To jest wymagane. Przynajmniej tak to powinno wyglądać. Pomyśl nad rozwiązaniami, które pozwolą Twoim klientom być z Tobą zawsze w kontakcie.
Nie zaczynaj dnia od sprawdzania poczty email, od sprawdzenia mediów społecznościowych - zrób to później .... To co jednak najważniejsze to: nie załamuj się! - rób to co lubisz, bycie przedsiębiorcą to sposób myślenia, życia a nie tylko zawód. Przyznam, że od czasu do czasu wracam do tego teksu w swojej pracy. Dzisiaj się nim dzielę z Tobą. Mam nadzieję, że choć to zaledwie wstęp do tematu, to zwróciłem Ci uwagę na pewne sprawy.

komunikacja

Zwykła rozmowa telefoniczna czy mail już dawno przestały wystarczać. Masowy mail w trybie tekstowym czy telefonowanie na zimno jest passe. Nowe lub unowocześnione formy kontaktu zdecydowanie bardziej przyciągają uwagę użytkowników. Jednak potrzeba tak niewiele aby dobry i sprawdzony telefon wrócił do łask, a mail zachęcał do przeczytania.

marketing

Większość firm działających lokalnie prowadzi aktywne działania pro sprzedażowe, rzadko marketingowe. Wskutek czego mają duże szanse na rozminięcie się ich oferty lub sposobu działania z oczekiwaniami klientów. Zastosowanie naprawdę prostych rozwiązań ogranicza istotnie ten problem.

organizacja

Nowe i małe firmy rzadko prowadzą działania poprawiające organizację gdyż mają inne priorytety. Paradoksalnie błędy organizacyjne w początkowym etapie działalności zazwyczaj poważnie blokują długotrwały i płynny rozwój firmy na dalszym jej etapie. Warto od początku przenieść kluczowe działania do internetu.