1 minuta czytania
Słuchanie jest kluczem do zdobycia serca i umysłu Twoich klientów.
Twoim pierwszym celem podczas spotkania/rozmowy z klientem jest pokazanie, że go naprawdę słuchasz. Że, rzeczywiście go rozumiesz, że naprawdę (za)dbasz o jego interes, że pomożesz gdy będzie taka potrzeba.
Nawet jeśli już wiesz, co jest problemem klienta i jak sobie z tym poradzić, nie przerywaj, nie wymądrzaj się, nie wchodź w słowo.
Wręcz przeciwnie, używaj aktywnego słuchania: okazuj, że jesteś bardzo zainteresowany tym, co mówi klient,
Czytaj dalej
1,5 minuty czytania
Zastrzeżenia po stronie nabywcy są naturalnym zjawiskiem w relacji klient - sprzedawca. Klienci przez zastrzeżenia, a nawet opór
wskazują na przyczyny z powodu których nie chcą
w tej chwili kupić produktu/usługi jako takiego lub nie chcą kupić właśnie od Ciebie.
Nieprofesjonalny sprzedawca rozczaruje się, gdy pojawiają się zastrzeżenia, zniechęca się, naciska emocjonalnie, popełnia elementarne błędy sprzedażowe, które w efekcie nie pozwolą mu na zamknięcie transakcji. Wtedy rezygnuje z takiego klienta i szuka kolejnego, któremu
może sprzedać swój towar. Jednak może sprzedać tylko wtedy, gdy nie pojawiają się obiekcje po stronie nabywcy.
Nie jest to mądre ani profesjonalne podejście do pracy.
Czytaj dalej
1 minuta czytania
Myślę, że bezpowrotnie mijają czasy gdy dla pracownika ważniejsza była firma niż życie prywatne. Jeszcze niektóre korporacje próbują utrzymać ten przestarzały model relacji ale są skazane na porażkę w tym zakresie. Czasy dyktatu pracy bezpowrotnie (mam nadzieję) przeminęły. Wielu dzisiaj dostrzega, że pracownik (przedsiębiorca też 🤠), który ma czas dla siebie, na realizację swoich pasji jest po prostu lepszym, kreatywniejszym i wydajniejszym w pracy zawodowej.
Czytaj dalej